Biznis plan

Izgled

FacebookTwitterLinkedInPinterest

Sadržaj biznis plana uglavnom sadrži sledeća poglavlja:

 

  • Rezime
  • Analiza tržišta
  • Menadžment i organizacija
  • Proizvod tj. usluga
  • Marketing plan
  • Strategija konkurentnosti
  • Plan izvođenja i operativni plan
  • Finansijski plan
  • Plan rasta i razvoja
  • Dodaci i prilozi

Analiza tržišta

FacebookTwitterLinkedInPinterest

Ovaj deo treba da pokaže vaše znanje industrije i tržišta kao i da prikaže rezultate i zaključke vaših istraživanja.

Analiza treba da sadrži:

  • Opis industrije
  • Informacije o ciljnoj grupi
  • Karakteristike tržišta
  • Veličinu primarnog ciljnog tržišta
  • Koliko tržišta možete da zauzmete
  • Određivanje cene i marže
  • Komparativnu analizu konkurencije
  • Regulative koje mogu predstavljati prepreke – državne regulative.

Menadžment i organizacija

FacebookTwitterLinkedInPinterest

Da bi preduzeće bilo uspešno ono mora imati kvalitetan kadar. Kvalitetan menadžment određuje da li će firma poslovati uspešno ili ne. Često je menadžment bitniji od kvaliteta proizvoda ili usluge.

Ovaj deo treba da opiše kakva je struktura Vaše firme, ko je vlasnik, opise Vaših menadžera i kvalifikacije direktora. Treba napomenuti koje su njihove dužnost, koji su njihovi doprinosi i odgovornosti.

Proizvod ili usluga

FacebookTwitterLinkedInPinterest

U ovom delu je potrebno opisati proizvod ili uslugu i navesti njegove prednosti u odnosu na konkurenciju.

Marketing plan

FacebookTwitterLinkedInPinterest

Nakon što je opisan proizvod/usluga stvorena je baza za definisanje marketing plana. Marketing plan je veoma bitan deo biznis plana i on sadrži podatke koji se odnose na kupce, konkurenciju i granu kojoj dati posao pripada. Marketing plan podrazumeva jasno definisanje potreba kupaca i ciljne grupe kojoj će se proizvod/usluga plasirati. Takođe, neophodno je istražiti i konkurenciju kako bi se napravila strategija konkurentnosti.

Marketing plan treba da sadrži:

gadjanjemetejpg

  • Strategiju ulaska na tržište
  • Strategiju rasta
  • Kanale distribucije
  • Strategiju komunikacije tj. kako dopreti do potrošača.

Strategija konkurentnosti

FacebookTwitterLinkedInPinterest

 

Formulisanje strategije konkurentnosti podrazumeva razrađivanje marketing strategije koja utiče na kupca da kupi baš Vaš proizvod.

Strategija konkurentnosti podrazumeva:

  • Cenovnu strategiju
  • Tržišno pozicioniranje
  • Plan promotivnih aktivnosti.

Plan proizvodnje i operativni plan

FacebookTwitterLinkedInPinterest

Ovaj deo se bavi tehničko tehnološkom analizom i operativnim planom koji podrazumeva plan aktivnosti koje će se obavljati u određenom vremenskom periodu kao i organizaciju tih aktivnosti.

Finansijski plan

FacebookTwitterLinkedInPinterest

Finansijski plan treba da sadrži stanje sredstava za naredni period uključujući i to kako će ta sredstva biti obezbeđena i očekivani nivo prodaje, troškova i profita.

Plan rasta i razvoja

FacebookTwitterLinkedInPinterest

Plan rasta i razvoja je deo koji se bavi novinama, novim proizvodima i uslugama koje firma  planira da plasira na tržište u budućnosti.

Dodaci i prilozi

FacebookTwitterLinkedInPinterest

3

Dodaci i prilozi se nalaze na kraju biznis plana i to mogu biti statistike u vezi posla koji se pokreće, prikazi istraživanja, reklamni materijali, cenovnici, itd.

Idi na sledeću lekciju (Socijalno preduzetništvo) →

Vodič za preduzetnike