Uvod

Prodaja je multidisciplinarna delatnost koja zahteva poznavanje osnova marketinga, psihologije, menadžmenta… Predstavnici prodaje moraju da znaju kako da sagledaju problem kupca i da ponude rešenje.
Glavna prepreka u usvajanju veštine prodaje je to što ne postoji jedan najbolji način da se nešto proda i da je on primenljiv na sve situacije. Ličnost osobe koja želi da proda, sredi, proizvod, bitno utiče na to koji je tip tehnike najefikasniji za vas. Čak i kada imate sopstvenu razrađenu tehniku prodaje potrebno je isprobavati i druge metode koji vas mogu iznenaditi i postati vaša nova strategija.
Šta je lična prodaja
Lična prodaja je veština koju neki smatraju prirodnim talentom, ali prodaja je veština (skup različitih metoda) koja se uči i usavršava. Suština lične prodaje je interakcija između njenih subjekata, odnosno, neposredne komunikacije između kupaca i prodavca.
Neke od karakteristika lične prodaje su:

- Direktno obraćanje kupcu uz uvažavanje njegovog mišljenja
- Mogućnost uspostavljanja direktne komunikacije
- Obavezivanje kupca da aktivno učestvuje u komunikaciji pružajući prodavcu značajne informacije
- Mogućnost koordinacije procesom od uspostavljanja kontakta do zaključenja prodaje
- Fleksibilnost.
Kako krenuti?

Ono što su najčešći zadaci osobe menadžera prodaje u toku jednog dana:
- Traženje potencijalnih kupaca – traženje potencijalnih kupaca ili traženje novih nosilaca prodaje
- Ciljanje – donošenje odluke o načinu raspodele vremena između potencijalnih kupaca i aktuelnih kupaca
- Komuniciranje – prenošenje informacija o uslugama
- Prodaja – pristup, predstavljanje, odgovaranje na pitanja, prevazilaženje problema i zaključenje prodaje
- Pružanje usluga – pružanje raznih usluga kupcima – konsultovanje, pružanje tehničke pomoći, dogovor o finansiranju
- Prikupljanje informacija – istraživanje tržišta i prikupljanje informacija.
Poslovni sastanak

- Istaknite se: Razmislite na koji način želite da Vas drugi vide, a zatim osmislite kako to i da ostvarite.
- Pripremite se unapred: Analizirajte temu o kojoj će biti reči na sastanku. Takođe, nemojte držati reč predugo i trudite se da iznosite Vaše misli na jasan i konzistentan način.
- Vau efekat: Pošto ljudi najčešće prvo vide, a tek onda čuju, izgled igra veliku ulogu u načinu na koji će nas drugi percipirati. To znači da treba da obratite pažnju na sopstveni izgled, kao i na izgled Vaše vizit karte, veb-sajta i kancelarije.
- Budite sigurni u sebe: Ako Vi mislite da ste super, i drugi će tako misliti.
- Proverite da li imate greške: Drugim rečima, proverite da li na štampanom materijalu koji nosite na poslovni sastanak postoje pravopisne i druge greške.
- Osmehujte se: Osmeh stvara dobar prvi utisak i čini da se Vaš sagovornik oseća opušteno i lagodno.
Idi na sledeću lekciju (Biznis plan) →